YLEISET KÄYTTÖEHDOT

1. Yleiset ehdot

Yleiset sopimusehdot on laadittu kuluttajansuojamääräyksiä noudattaen, perustuen Slovenian kauppa- ja teollisuuskamarin suosituksiin ja kansainvälisiin virtuaalisen ja sähköisen liiketoiminnan säännöksiin. Sensilab-brändiä (jäljempänä "verkkokauppa") hallinnoi SENSILAB DOO, verkkokauppaoperaattori (jäljempänä "Myyjä").

Myyjä:

SENSILAB D.O.O.

Vision Healthcare -ryhmä

Verovskova 55a, 1000 Ljubljana, Slovenia

Rekisterinumero: 2113732000

ALV:n tunnistenumero: SI 27404927

Rekisteröityessään verkkokauppaan kävijä saa käyttäjätunnuksen, joka on sama kuin rekisteröitymiseen käytetty sähköpostiosoite, sekä valitsemansa salasanan. Käyttäjätunnus ja salasana yhdistävät vierailijan välittömästi syötettyihin tietoihin. Rekisteröityessään vierailija takaa olevansa täysi-ikäinen ja että hänellä on laillinen oikeus tehdä sitovia sopimuksia. Rekisteröitymällä kävijästä tulee käyttäjä ja hän saa osto-oikeuden. Oston jälkeen käyttäjästä tulee asiakas.

Nämä ehdot määrittelevät verkkokaupan toiminnan, vierailijan, käyttäjän ja asiakkaan oikeudet ja velvollisuudet sekä kauppiaan ja asiakkaan välisen liikesuhteen verkkokaupan tuotteiden ostajana.

Sivuston sisältö on tarkoitettu informatiiviseen ja opetukselliseen käyttöön, eikä sitä ole tarkoitettu korvaamaan lääketieteellistä neuvontaa. Mitä tulee neuvojemme ja ehdotustemme hyödyllisyyteen, ostajan on suositeltavaa kääntyä henkilökohtaisen lääkärin puoleen terveydentilansa perusteella.

2. Tietojen saatavuus

Myyjä sitoutuu aina tarjoamaan käyttäjälle:

  • Tiedot kauppiaan henkilöllisyydestä (erityisesti yritys ja sen rekisteröity kotipaikka sekä rekisterinumero, johon yritys on rekisteröity);
  • Yhteystiedot, joiden avulla käyttäjä voi kommunikoida nopeasti ja tehokkaasti myyjän kanssa (sähköpostiosoite, puhelin jne.);
  • Tietoja tuotteen tai verkkokaupan tarjoamien palvelujen olennaisista ominaisuuksista, mukaan lukien myynnin jälkeiset palvelut ja takuut;
  • Tietoa Verkkokaupan tarjoamien tuotteiden tai palvelujen saatavuudesta;
  • Tuotteiden toimitusehdot, palvelujen toteutus, erityisesti toimituspaikka ja -päivämäärä;
  • tiedot maksutavasta;
  • tiedot verkkokaupan tarjousten voimassaolosta;
  • Tiedot määräajasta, jonka kuluessa on vielä mahdollista peruuttaa sopimus, ja peruuttamisen ehdot;
  • I Tietoa tuotteiden palautusmahdollisuudesta ja siitä, maksaako tämä hyvitys käyttäjälle;
  • Tietoja käyttäjävalitusmenettelystä ja asianmukaisen johtajan yhteystiedot.

3. Tuotetarjoukset, toimitusajat ja hankinnat

Verkkokaupan luonteesta johtuen verkkokaupan tuotetarjoukset kehittyvät ja päivittyvät usein ja nopeasti. Tämän seurauksena voi tapahtua virheitä. Pyydämme ystävällisesti ilmoittamaan meille mahdollisista virheistä sähköpostitse. Yritämme korjata ne mahdollisimman pian.

3.1. Toimitusaika

Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on 4-6 arkipäivää Suomen sisäisiin toimitusosoitteisiin, paitsi jos GLS/Posti ei pysty toimittamaan tuotteita ajoissa. Kaikille muille tuotteille toimitusajat on ilmoitettu verkkokaupan tuotesivulla. Jokainen verkkokaupan tuote on saatavilla kohtuullisessa ajassa.

3.2. Tuotteiden toimitus

Ostotilausta tehdessään käyttäjä voi määrittää jonkin seuraavista tuotteen toimitustavoista:

  • perinteinen postitoimitus, alle 50 € ostoksista maksat toimituskulut 6,90 €
  • yli 50 € tilauksille toimitus on ilmainen.

4. Maksutavat

Myyjä tarjoaa seuraavat maksutavat tuotteiden ostamiseen verkkokaupasta:

  • Luottokortti (Visa, Mastercard, AMEX, JCB, Diners);
  • Paypal

5. Hinnat

Kaikki verkkokaupan hinnat on ilmoitettu euroissa ja sisältävät ALV:n, ellei toisin mainita. Kaikki kaupan hinnat ovat tuotteiden hintoja eivätkä sisällä toimituskuluja (ks. kohdat 3 ja 10). Kaikki hinnat ovat voimassa vain verkkokaupassa tehtyihin tilauksiin.

Kaikki hinnat ovat voimassa tilaushetkellä, eikä niillä ole ennalta määritettyä voimassaoloaikaa, joten ne koskevat vain asianmukaisia muutoksia. Huolimatta myyjän pyrkimyksistä antaa mahdollisimman tarkkoja tietoja, saattaa käydä, että hintatiedot ovat virheellisiä. Tässä tapauksessa ja siinä tapauksessa, että tuotteen hinta muuttuu tilauksen käsittelyn aikana eli tilauksen tekemisestä vahvistukseen asti, myyjä suostuu seuraavaan:

  • llmoittaa käyttäjälle (asiakkaalle) uudesta hinnasta, käyttäjällä (ostajalla) on tässä tapauksessa mahdollisuus muuttaa tilaustaan osittain tai kokonaan, peruuttaa tilaus tai vahvistaa uusi hinta, kaikki ilman lisäkustannuksia; tai
  • Sallii käyttäjän (asiakkaan) peruuttaa osto ja tarjota molempia osapuolia hyödyttävä ja tyydyttävä ratkaisu.

6. Ostomenettely

6.1. Tilaus hyväksytty

Kun tilaus on tehty, asiakas (ostaja) saa myyjältä sähköposti-ilmoituksen tilauksen hyväksymisestä.Asiakas (ostaja) ei voi enää muuttaa tilauksen sisältöä tilauksen tekemisen jälkeen, paitsi ottamalla yhteyttä myyjään sähköpostitse osoitteeseen info@sensilab.fi. Täydelliset tiedot kunkin tilauksen tilasta ja sisällöstä ovat aina käyttäjän (asiakkaan) saatavilla hänen profiilissaan myyjän verkkosivuilla.

6.2. Tilaus vahvistettu

Jos asiakas (ostaja) ei peruuta tilausta, se käsitellään. Vastaanotettuaan tilauksen myyjä tarkistaa tilauksen ja tilattujen tuotteiden saatavuuden sekä vahvistaa tilauksen tai hylkää sen perustellusta syystä. Myyjä voi myös ottaa yhteyttä asiakkaaseen asiakkaan ilmoittamaan puhelinnumeroon tietojen tarkistamiseksi tai toimituksen oikeellisuuden takaamiseksi. Kun tilaus on vahvistettu, myyjä ilmoittaa käyttäjälle (ostajalle) sähköpostitse arvioidun toimituspäivän. Tässä vaiheessa tilattujen tuotteiden ostosopimus käyttäjän (ostajan) ja kauppiaan välillä solmitaan peruuttamattomasti.

6.3. Lähetetyt tuotteet

T Myyjä valmistelee tilatut tuotteet sovitussa aikataulussa. Myyjä ilmoittaa sähköisessä viestissä myös asiakkaalle (ostajalle), keneen ottaa yhteyttä valituksen tai toimituksen viivästyessä. Toimitusajat voivat joskus olla ilmoitettua pidempiä korkeamman kysynnän tai toimitusprosessin viivästysten vuoksi.

7. Ostosopimus

Myyjä laatii verkkokaupasta tuotteen ostavalle käyttäjälle tavaralaskun, jossa on kustannuserittely ja selvitys peruuttamisoikeudesta ostettu tuote palauttamalla, mikäli se on tarpeen ja mahdollista. Ostotilauksen muodossa oleva ostosopimus tallennetaan sähköisesti myyjän palvelimelle ja se on asiakkaan (ostajan) saatavilla milloin tahansa hänen profiilissaan. Kauppasopimus on tehty englanniksi.

Myyjän ja asiakkaan (ostajan) välinen kauppasopimus syntyy, kun Myyjä vahvistaa tilauksen (ks. kohta 6.2). Tästä hetkestä lähtien kaikki hinnat ja muut ostoehdot ovat kiinteitä ja koskevat sekä Myyjää että asiakasta (ostajaa).

8. Peruuttamisoikeus, tuotteiden palautus

Asiakkaalla (ostajalla) on oikeus purkaa kauppasopimus ilman syytä. Peruutusaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä päivästä, jona asiakas (ostaja) on saanut tavaran tai asiakkaan (ostajan) osoittama kolmas osapuoli, joka ei ole rahdinkuljettaja, on saanut tavaran fyysisesti hallintaansa. Käyttääkseen peruuttamisoikeuttaan asiakkaan (ostajan) tulee ilmoittaa myyjälle sopimuksen peruuttamispäätöksestään selkeällä ilmoituksella (kirjeellä tai sähköpostilla). Peruutusajan noudattamiseksi riittää, että lähetät asiakkaan peruuttamisoikeutta koskevan ilmoituksen ennen peruutusajan umpeutumista.

Peruuttamisen vaikutukset

Mikäli asiakas (ostaja) irtisanoo sopimuksen, hänelle hyvitetään kaikki myyjälle suoritetut maksut mukaan lukien toimituskulut (lukuun ottamatta lisäkustannuksia, jotka syntyvät, jos hän valitsee muun toimitustavan kuin vakiotoimituksen). Myyjä voi tehdä vähennyksen hyvityksestä toimitetun tavaran arvon menetyksestä johtuen, jos menetys johtuu asiakkaan tarpeettomasta käsittelystä.

Myyjä suorittaa hyvityksen ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään -

a) 14 päivän kuluttua siitä päivästä, jona myyjä on vastaanottanut palautetun tuotteen

b) (jos aikaisemmin) 14 päivän kuluttua siitä päivästä, jona asiakas (ostaja) on esittänyt todisteen palauttaneensa tavarat, tai

c) jos tavaroita ei ole toimitettu, 14 päivän kuluttua siitä päivästä, jona myyjälle on ilmoitettu peruutuksesta.

Myyjä suorittaa hyvityksen käyttäen samaa maksutapaa kuin alkuperäinen kauppa, ellei toisin ole sovittu. Asiakkaalle (ostajalle) ei aiheudu kuluja hyvityksen seurauksena. Myyjä voi pidättyä palautuksesta, jos hän ei ole vastaanottanut palautettua tavaraa tai ei ole saanut todisteita siitä, että tavara on lähetetty takaisin.

Asiakkaan (ostajan) on palautettava tavarat ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluessa peruuttamispäivästä. Määräaikaa noudatetaan, jos asiakas (ostaja) lähettää tavarat takaisin ennen 14 päivän määräajan umpeutumista. Asiakas (ostaja) vastaa tavaroiden palautuksesta aiheutuvista kustannuksista.

Myyjälle takaisin lähetetyt tuotteet tulee palauttaa ehjinä, alkuperäispakkauksissaan ja muuttumattomina, paitsi siinä tapauksessa, että tuotteet ovat vaurioituneet, kadonneet, vanhentuneet tai niiden määrä ei ole riittävä eikä tämä kaikki johdu asiakkaasta.

Asiakas (ostaja) vastaa tavaran arvon alentumisesta, joka johtuu muusta käsittelystä kuin on tarpeen tavaran luonteen, ominaisuuksien ja toiminnan toteamiseksi.

Asiakkaalla (ostajalla) ei ole oikeutta perua etäsopimusta sellaisen sinetöidyn tavaran toimittamisesta, joka on avattu toimituksen jälkeen ja jotka eivät terveydellisistä tai hygieniasyistä enää sovellu palautettavaksi.

Myyjä pakkaa kaikki tuotteet toimituslaatikkoon ennen niiden lähettämistä. Kaikki tuotteet ovat vahingoittumattomia ja alkuperäisissä pakkauksissaan sekä huolellisesti tarkastettuja.

Myyjä tekee hyvityksen palautetuista tuotteista mahdollisimman lyhyessä ajassa tai enintään 14 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen vastaanottamisesta asiakkaalle maksetun summan tai lahjakortilla oston yhteydessä, samanarvoisen lahjakortin. Ostoksissa käytettyjä alennuksia tai tarjouskoodeja ei voida antaa asiakkaalle peruuttamisen yhteydessä. Myyjä palauttaa maksetun summan asiakkaan käyttötilille. Mikäli maksat lahjakortilla, se palautetaan lahjakorttina.

Vaikka pyrimme toteuttamaan aina parhaiten, sivuston tietojen päivittämisessä ei ole mahdollista sulkea pois virheitä.

Myyjä sitoutuu korjaamaan havaitun virheen mahdollisimman nopeasti.

Asiakas voi ilmoittaa virheistä myyjälle sähköpostitse.

Mikäli virheestä on aiheutunut aiheettomia kustannuksia, myyjä on velvollinen korvaamaan asiakkaalle (ostajalle) kulut mahdollisimman pian.

9. TEKNISTEN LAITTEIDEN TAKUU

Tuote kuuluu takuun piiriin, jos se mainitaan takuutodistuksessa tai tavaralaskussa. Jos tuotteelle myönnetään takuu, myyjä takaa takuuehtojen täyttyessä ja takuuaikana tuotteen virheettömyyden. Takuuta haettaessa pätevät takuutodistuksessa mainitut takuuehdot. Myyjä takaa tuotteen virheettömän toiminnan takuuajan, joka alkaa siitä hetkestä, kun tuote on toimitettu ostajalle. Takuuaika on yksi vuosi tai takuutodistuksen mukainen. Ostaja voi vaatia takuuta takuutodistuksella tai tavaralaskulla, joten ne tulee säästää tuotteen vastaanottamisen jälkeen.

Jos takuun alainen tuote ei toimi moitteettomasti tai sillä ei ole takuutodistuksessa tai mainosviestissä kerrottuja ominaisuuksia, ostaja voi ensin vaatia myyjältä oikaisua kuluttajansuojalain mukaisen takuuajan kuluessa. Myyjä sitoutuu korjaamaan takuuaikana mahdollisesti ilmenevät viat omalla kustannuksellaan enintään 45 päivän kuluessa palautuksen vastaanottamisesta. Jos tuotetta ei korjata 45 päivän kuluessa, myyjän tulee vaihtaa tuote samanlaiseen virheettömään tuotteeseen. Jos myyjä ei korjaa tai vaihda tuotetta määräajassa, ostaja voi peruuttaa sopimuksen ja vaatia täyden hyvityksen.

Takuu astuu voimaan päivänä, jona tuote toimitetaan asiakkaalle, ja se koskee materiaali- ja valmistusvirheitä sekä kaikkia tuotteen osia paitsi kuluvia tarvikkeita. Takuu ei ole voimassa:

  • Käyttöohjeiden noudattamatta jättämisestä johtuvia vikoja,
  • Virheellisen asennuksen tai huollon aiheuttamien vikojen sattuessa,
  • Asiakkaan aiheuttamat mekaaniset vauriot tuotteelle ja viat ylivoimaisen esteen sattuessa (jännitepiikit, salamanisku jne.)
  • Jos asiakas tai muu valtuuttamaton henkilö (mukaan lukien valtuuttamattomat huoltoteknikot) on peukaloinut tuotetta,
  • Kun se on kytketty väärään jännitteeseen tai virtatyyppiin,
  • Käytettäessä muita komponentteja, jotka eivät alun perin kuulu tuotteeseen.

Takuuvaatimuksen yhteydessä myyjä tarkistaa, onko tuotteessa materiaali- tai valmistusvirhe, ja takuukorjaus suoritetaan vahvistuksen jälkeen. Jos todetaan, että vahinko tai vika johtuu tuotteen väärästä käytöstä, reklamaatio hylätään. Takuun täytäntöönpanoa varten ostaja voi ottaa yhteyttä myyjään tai valtuutettuun huoltoliikkeeseen (mainittu takuutodistuksessa) tuotteen, laskun ja takuutodistuksen kanssa.

Kuluttajan takuuoikeudet ovat voimassa, sanotun kuitenkaan rajoittamatta myyjän tuotevirhevastuuta koskevien sääntöjen soveltamista.

10. Tyytyväisyystakuu

Olemme sitoutuneet korkeimpiin eettisiin liiketoiminta- ja asiakassuojastandardeihin, joita edustaa 100 % tyytyväisyystakuumme. 

Alla olevin ehdoin tarjoamme 30 päivän palautusoikeuden, jota kutsutaan tyytyväisyystakuuksi. Tämä antaa asiakkaille mahdollisuuden palauttaa ostamansa tuotteet myös sen jälkeen, kun lakisääteinen 14 päivän peruuttamisoikeus on päättynyt. Asiakas (ostaja) voi hyödyntää tyytyväisyystakuun palauttamalla tuotteet (osoitteeseen Sensilab doo, Obrtna cona Logatec 30, 1370 Logatec, Slovenia; lisätiedot: info@sensilab.fi) 30 päivän kuluessa niiden vastaanottamisesta. Palautamme asiakkaalle tuotteiden täyden ostohinnan toimitus- ja palautuskuluja lukuun ottamatta, mikäli asiakas on täyttänyt kaikki alla olevat ehdot.

Saadakseen tyytyväisyystakuun asiakkaan (ostajan) on täytettävä verkossa oleva tyytyväisyystakuun täytäntöönpanopyyntö. . Mainitun verkkolomakkeen täyttämisen katsotaan olevan asiakas (ostaja), joka käyttää tyytyväisyystakuuoikeuttaan. Mainitun verkkolomakkeen täyttäminen on ainoa kelvollinen tapa vaatia tyytyväisyystakuu. Palveluntarjoaja jättää huomiotta kaiken muun tältä osin tapahtuvan viestinnän.

Tuotteet, joilla on tyytyväisyystakuu, on merkitty näkyvästi verkkokaupassa. Jos asiakas (ostaja) ei ole tyytyväinen ostokseen, myyjä hyvittää asiakkaalle (ostaja) kokonaisuudessaan 30 päivän kuluessa takuuvaatimuksen esittämisestä. Ainoa tyytyväisyystakuun myöntämisen yhteydessä asiakkaalle (ostajalle) aiheutuva kustannus on tuotteiden palautus myyjälle.

Tyytyväisyystakuu on voimassa 30 päivää tilauksen vastaanottamisesta yhden henkilön käytön määrälle yhden kuukauden aikana. Asiakas (ostaja) voi saada hyvityksen myös usean kuukauden käyttöön tarkoitetuista pakkauksista, mutta asiakkaan (ostajan) tulee palauttaa käyttämättömät tuotteet Myyjälle vahingoittumattomina, alkuperäispakkauksissa ja -määrissä sekä mukana käytettyjen tuotteiden pakkaukset, elleivät ne ole tuhoutuneet, vahingoittuneet, kadonneet tai niiden määrä on vähentynyt ilman, että asiakas (ostaja) on käyttänyt niitä.

Tyytyväisyystakuu voidaan vaatia vain alkuperäisellä tavaralaskulla.

Asiakas (ostaja) ei voi hakea tyytyväisyystakuuta useammin kuin kerran vuodessa samalle tuotteelle. Asiakas (ostaja) voi vaatia kolme tyytyväisyystakuuta vuodessa eri tuotteille.

Myyjä varmistaa, että tuote toimii käyttötarkoituksensa mukaisesti, mikäli asiakas (ostaja) noudattaa annettuja ohjeita. Tämä on peruste tyytyväisyystakuun vaatimiselle. Jos haluat lisätietoja palautusprosessista, lähetä meille sähköpostia osoitteeseen info@sensilab.fi.

10. Virheiden ratkaiseminen

Virhe on tosiasiallinen:

  • jos tuotteesta puuttuu jokin olennainen ominaisuus, joka on välttämätön sen normaalin käytön kannalta,
  • jos tuotteesta puuttuu ominaisuus, joka on välttämätön sen käyttötarkoituksen kannalta, johon asiakas sen ostaa ja kyseinen ominaisuus on tai sen olisi pitänyt olla Myyjän tiedossa,
  • i jos tuotteella ei ole niitä ominaisuuksia ja ominaisuuksia, joista on nimenomaisesti tai hiljaisesti sovittu tai määrätty,
  • jos Myyjä on toimittanut tuotteen, joka ei vastaa näytettä tai mallia, lukuun ottamatta tapauksia, joissa näyte tai malli on näytetty vain ilmoitustarkoituksessa.

Asiakkaan (ostajan) on ilmoitettava asiasta Myyjälle ja kuvattava tarkkaan ongelma viimeistään 2 kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta lähettämällä meille sähköpostia osoitteeseen info@sensilab.fi. Myyjää ei voida pitää vastuullisena virheistä, jotka ilmenevät 2 vuotta tuotteen ostamisen jälkeen. Asiakkaan (ostajan) on annettava myyjälle mahdollisuus tarkastaa tuote.

Jos asiakas (ostaja) reklamoi 6 ensimmäisen kuukauden aikana tuotteen vastaanottamisesta, myyjän on osoitettava, että reklamaatio on aiheeton, eli että tuotteessa ei ole virhettä. Jos asiakas (ostaja) reklamoi 6 kuukauden jälkeen, asiakkaan (ostajan) on todistettava virheen olemassaolo.

asiakkaalla (ostajalla), joka on ilmoittanut Myyjälle virheestä oikein, on oikeus vaatia, että Myyjä:

  • korjaamaan virheen,
  • palauttaa osan maksetusta summasta suhteessa virheeseen,
  • korvaa vialliset tavarat uusilla tuotteilla,
  •   palauttaa maksetun summan.

Asiakas (ostaja) voi itse päättää, mitä näistä vaateista hän vaatii, eikä vaateet ole sidottu mihinkään järjestykseen, jossa ne tulisi vaatia.

Jos virheen olemassaolo on kiistaton, myyjän on täytettävä käyttäjän pyyntö mahdollisimman pian ja viimeistään 8 päivän kuluessa.

Myyjän on vastattava asiakkaalle (ostajalle) tämän pyynnöstä kirjallisesti viimeistään 8 päivän kuluessa pyynnön vastaanottamisesta, jos virheen olemassaolo on kiistanalainen.

12. Toimitus

Myyjä toimittaa ostetut tuotteet asiakkaalle (ostajalle) sovitussa ajassa. Pakettien toimituksen sopimuskumppanit määritellään ostoprosessin lopussa. Elinkeinonharjoittaja varaa oikeuden valita muun toimituspalvelun, jos se voisi tehostaa toimitusprosessia.

Jos tavaran pakkauksessa on näkyviä vaurioita, asiakkaan (ostajan) reklamaatio on tehtävä kuljetuspalvelun tarjoajalle tavaran vastaanottamisen yhteydessä. Tällaisten tavaroiden ostaja ei ole velvollinen hyväksymään lähetystä ja voi kieltäytyä lähetyksestä. Jos pakkaus on fyysisesti vaurioitunut, siitä puuttuu tavara tai siinä on merkkejä etukäteen avautumisesta, tulee asiakkaan (ostajan) tehdä reklamaatio kuljetuspalveluun.

13. Turvallisuus

Myyjä käyttää asianmukaisia teknisiä ja organisatorisia keinoja henkilötietojen sekä maksujen siirron ja säilyttämisen suojaamiseksi. Myyjä käyttää tähän tarkoitukseen valtuutetun organisaation myöntämää 256-bittistä SSL-varmennetta.

Valtuutetut verkkojärjestelmät ovat vastuussa suojatuista valtuuksista ja luottokorttitapahtumista. Luottokorttien valtuutukset suoritetaan reaaliajassa ja tiedot tarkistetaan välittömästi pankeista. Kortin tietoja ei tallenneta myyjän palvelimille.

Asiakas (ostaja) vastaa myös käyttäjätunnuksensa ja salasanansa turvallisuudesta sekä tietokoneensa asianmukaisesta ohjelmisto- ja virustorjuntasuojauksesta.

14. Tietosuojakäytäntö

Osa yleisiä käyttöehtoja on tietosuojakäytäntö, joka on saatavilla täältä.

15. Vastuu

Myyjä tekee kaikkensa varmistaakseen, että hänen verkkokaupassaan näkyy ajantasaiset ja oikeat tiedot. Tuotteiden ominaisuudet, toimitusajat tai hinnat voivat muuttua niin nopeasti, että Myyjä ei korjaa julkaistuja tietoja ajoissa.

Vaikka Myyjä yrittää tarjota tarkkoja kuvia verkkokaupassa myytävistä tuotteista, kaikkia kuvia tulee pitää symbolisina. Kuvat eivät takaa esiteltyjen tuotteiden ominaisuuksia.

16. Valitukset, riita-asiat ja lain soveltaminen

Myyjä noudattaa voimassa olevia kuluttajansuojamääräyksiä. Myyjällä on tehokas asiakastukijärjestelmä valitusten ratkaisemiseksi ja hän työllistää henkilön, johon asiakas (ostaja) voi ottaa yhteyttä sähköpostitse mahdollisissa ongelmissa. Ongelmissa tai valituksen sattuessa asiakas (ostaja) voi ottaa yhteyttä Myyjään sähköpostitse osoitteeseen info@sensilab.fi . Valituksen käsittelymenettely on luottamuksellinen.

Myyjä vahvistaa, että reklamaatio on vastaanotettu viiden arkipäivän kuluessa ja takuuvaatimus ratkaistaan laissa säädetyssä määräajassa. Myyjä pyrkii ratkaisemaan kaikki riidat yhteisesti sovituin ehdoin. Jos yhteisesti sovittuun ratkaisuun ei päästä, kaikki myyjän ja käyttäjän (asiakkaan) väliset riidat kuuluvat asianomaisen tuomioistuimen toimivaltaan.

Nämä yleiset palveluehdot ja kaikki myyjän sekä asiakkaan (ostajan) väliset kiistat kuuluvat Slovenian lainkäyttövallan piiriin.

Kaikkiin oikeuksiin ja velvollisuuksiin, joita ei ole määritelty näissä ehdoissa, sovelletaan velvollisuuslain, sähköisen kaupankäynnin lain, tietosuojalain ja kuluttajansuojalain säännöksiä.

16.1 Tuomioistuimen ulkopuolinen riidanratkaisu

Oikeudellisten normien mukaisesti Sensilab ei tunnusta minkään tuomioistuimen ulkopuolisen palveluntarjoajan toimivaltaa ratkaista riita-asioita, jotka asiakas (ostaja) on käynnistänyt kuluttajariitojen ulkopuolisesta ratkaisusta annetun lain nojalla.

Mikäli asiakas (ostaja) ei ole tyytyväinen valituksen ratkaisuun, hän voi tuomioistuinten ulkopuolisesta kuluttajariitojen ratkaisusta annetun lain mukaisesti hakea tuomioistuimen ulkopuolista sovittelumenettelyä. tietty kuluttajariita Euroopan verkkoriitojenratkaisukomission kautta. Tuomioistuinten ulkopuolisesta kuluttajariitojen ratkaisusta annetun lain mukaisesti Sensilab julkaisee linkin Euroopan komission verkkoriitojen ratkaisemiseen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=EN

Asiakas (ostaja) voi myös päättää nostaa kanteen asiakkaan (ostajan) vakituisen osoitteen mukaan toimivaltaiselle tuomioistuimelle.

17. Muutokset käyttöehtoihin

Verkkokauppojen toimintaa, tietosuojaa ja muita myyjän verkkokaupan toimintaan liittyviä aloja koskevien määräysten muuttuessa ja myyjän omassa liiketoimintapolitiikassa tapahtuvien muutosten sattuessa myyjällä on oikeus muuttaa ja/tai muokata yleisiä ehtoja. Myyjä ilmoittaa käyttäjille näistä muutoksista asianmukaisella tavalla. Ehtojen muutokset ja/tai muokkaukset astuvat voimaan 8 päivän kuluttua muutosten ja/tai muokkausten julkaisemisesta. Jos muutokset ja/tai muokkaukset ovat säännösten noudattamisen kannalta tarpeellisia, ne voivat poikkeuksellisesti tulla voimaan ennen sitä.

Jokaisen käyttäjän, joka ei hyväksy yleisten käyttöehtojen muutoksia ja/tai muokkauksia, on 8 päivän kuluessa muutoksista ilmoittamisen jälkeen peruutettava rekisteröintinsä. Jos käyttäjä ei peruuta rekisteröintiään, katsotaan, että käyttäjä hyväksyy muutokset ja/tai muokkaukset, eikä päinvastaista näyttöä voida hyväksyä. Rekisteröinnin voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella myyjälle.

Ehdot ja edellytykset on hyväksynyt Sensilab d.o.o. johtaja, Domen Ščukovt, Ljubljanassa, 19.10.2020.

Toivotamme sinulle mukavaa selaamista ja shoppailua verkkokaupassamme!